brief van J.M.H. Berckmans

Ontvangen deze brief:

"M'n beste Frederik,

Je hoeft nu nooit meer bang te zijn, van nergens en niemand voor, waarom zou je, je bent de zon en de lucht, je bent de zoon en de erfgenaam, je hebt alles afgerekend.
Je stap is vast en je jas is warm, hij is van Goretex, watervrij en schokdicht.
Vraag misschien even aan die goede Sofie of ze straks, zo tegen half vier, een kopje muntthee voor je zet, dat smaakt altijd.

M'n budget is fiks en vaardig en kant en klaar, alleen jammer dat ik geen wiskundelessen kan betalen, maar dan koop ik maar een handboek.
De mensen zijn trouweloos en roekeloos en ze kennen geen wroeging.

Om vijf uur komt Kristien, ze zal glimlachen en spreken en zeggen dat ze Kristien is, alles opgelost, ik ben zelfs in de doesj geweest en propere kleren heb ik aangetrokken. Deurwaarders komen er nu nooit meer, geen schurken, geen schoften, geen schavuiten en geen schabouwelijke schobbejakken, geen schorem en geen krapuul.
En m'n boek is alweer half af, misschien noem ik het wel Fluisters en geschreeuw en gritsels.

jm

Reacties

Populaire posts van deze blog

Het einde van de slavernij