Natural High

Gisteren vond een uitreiking van een poëzieprijs plaats in KA Brugge, een initiatief van het Willemsfonds. De vrienden van Het Venijnig Gebroed werden uitgenodigd.
Geheel conform het thema brachten we werk rond liefde & vriendschap.
Toevallig speelde ten huize De Laere de afgelopen dagen een cd van Vanessa Paradis, het openingsnummer springt eruit qua klasse: frêle, sexy stem gekoppeld aan de retro-rock van Lenny Kravitz. Op deze song is dan ook volgend gedicht geïnspireerd:

Natural High

Ik ben niet wie ik ben
als ik me overgeef
als ik het doorgeefluik ben
van een onbestemd verlangen
dat prangend in mijn lijf zit
tot een boost botst met de ratio
van alledag en moleculen vervullen
in een hemelse reageerbuis
het wemelen van onze zielen
in een komische kosmos, een kolder
met dimensies die we ons voorstellen
als kriebels in de buik
als vogelgefluit
als sterrendans
in eenzelfde kadans
wiegen we elkaar in slaap
van hart tot hart
barsten we in elkaar uit
we hebben elkaar beet,
we zijn elkaars buit.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Het einde van de slavernij

boekvoorstelling/vernissage The obscure object