Fase, four movements to the music of Steve Reich
(c) Herman Sorgeloos
Zaterdag jl. de voorstelling Fase van Rosas & Anne Teresa De Keersmaeker gezien in het Brugse Concertgebouw. Een sublieme choreografie, gebaseerd op de minimalistische muziek van Reich, doch nooit illustrerend, maar op zichzelf staand.
Elk van de vier delen van Fase (Come Out was mijn favoriet) volgen het principe van de geleidelijke fasering, die ook de muziek van Reich kenmerkt: aanvankelijk perfect synchroon uitgevoerde bewegingen gaan middels minieme variaties verglijden en verschuiven (Marianne Van Kerkhoven).
In 1998 zag Steve Reich voor het eerst de choreografieën op zijn muziek, 16 jaar eerder gemaakt:
"It was not until 1998 that I finally saw Fase, the hour long masterpiece she was working on then. I had never seen such a revelatory choreography done to my music. She knew precisely what my early pieces were about."
Zaterdag jl. de voorstelling Fase van Rosas & Anne Teresa De Keersmaeker gezien in het Brugse Concertgebouw. Een sublieme choreografie, gebaseerd op de minimalistische muziek van Reich, doch nooit illustrerend, maar op zichzelf staand.
Elk van de vier delen van Fase (Come Out was mijn favoriet) volgen het principe van de geleidelijke fasering, die ook de muziek van Reich kenmerkt: aanvankelijk perfect synchroon uitgevoerde bewegingen gaan middels minieme variaties verglijden en verschuiven (Marianne Van Kerkhoven).
In 1998 zag Steve Reich voor het eerst de choreografieën op zijn muziek, 16 jaar eerder gemaakt:
"It was not until 1998 that I finally saw Fase, the hour long masterpiece she was working on then. I had never seen such a revelatory choreography done to my music. She knew precisely what my early pieces were about."
Reacties